Filosofia 3/18

LA FILOSOFIA

La proposta metodològica gira al voltant de l'interès de l'infant: joc, art ,contes. Així com raonar, comunicar, argumentar, formular hipòtesis, fer-se preguntes... Durant el curs treballarem el tres tipus d'activitats encara que es pot fer filosofia en qualsevol moment de la jornada i amb qualsevol activitat. Cada sessió presenta una determinada estructura: 1. Ambientar l'espai (titella, capsa, espelmes, música...) i recordar les normes. 
2. Activitats de desenvolupament de l'habilitat que volem treballar. 
3. Avaluació i acomiadament. La titella o la capsa inicia i condueix la sessió. L'infant s'ha de sentir lliure per manifestar els seus pensaments i que siguin respectats, per això totes les opinions són vàlides sempre que estiguin raonades. La nostra funció és la de moderar, orientar i guiar la sessió.

Durant alguns dies hem duit a terme l'activitat anomenada:
La nostra empremta forma part del nostre cos i ens fa únics. És la nostra marca pròpia, però hem de saber que és, què veim, com la podem veure, com la podem tocar, que vol dir per a nosaltres, per a què ens serveix... 
Aprendrem a pensar com poder-la veure, a representar-la, i fins tot a interpetar-la.